چگونه مدارک گم شده خود را با کمک سایت شرکت ملی پست پیدا کنیم؟

Rate this post

سامانه پست‌یافته به شما برای پیدا کردن مدارک مفقود شده‌تان کمک می‌کند.

اگر مدارک هویتی‌تان مانند کارت ملی و شناسنامه یا اشیا قیمتی همانند طلا، چک یا کیف‌تان گم یا به اصطلاح مفقود شده‌اند، بهتر است پیش از هر اقدامی سری به سایت مدارک پیدا شده بزنید. مدارک پیدا شده در پست را می‌توان از طریق سامانه پست یافته جستجو کرد.

آشنایی با سایت مدارک پیدا شده

سامانه پست یافته محصول شرکت ملی پست است که به کمک آن می‌توان اسناد و مدارک مفقود شده را در آن جستجو کرد.

پیگیری کارت ملی مفقود شده از طریق پست را می‌توان یکی از پرکاربردترین‌های این سایت دانست اما سامانه پست یافته تنها به یافتن کارت ملی گم شده در پست ختم نمی‌شود.

آن طور که در این سایت آمده شما می‌توانید اسناد مالکیت، اوراق سهام، انواع کارت شناسایی، انواع پروانه (کسب، اصناف و…)، دفترچه بیمه، شناسنامه، گذرنامه، گواهینامه خودرو، مدارک تحصیلی، مدرک شناسایی اتباع خارجه، کارت دانشجویی، کارت ملی ، کارت‌های نظامی، بیمه نامه خودرو، بیمه نامه موتور، پلاک خودرو، پلاک موتور، سایر مدارک خودرو، سند خودرو، سند موتور، معاینه فنی خودرو، معاینه فنی موتور، کارت خودرو، کارت سوخت خودرو، کارت سوخت موتور، کارت موتور، تلفن همراه، کوله پشتی، دسته چک، مدارک بانکی و کارت اعتباری مفقوده شده را در این سامانه جستجو کنید. در صورتی که مورد مفقودی شما در یکی از نمایندگی‌های پست سراسر کشور باشد، این موضوع به اطلاع‌تان می‌رسد.

چگونه مدارک پیدا شده در پست را پیگیری کنیم؟

جهت جستجوی مدارک پیدا شده در پست می‌توانید به سه روش اقدام کنید. متداول‌ترین آن جستجو با کد ملی است. در صفحه ابتدایی پست‌یافته کافی است کد ملی خود را درج کرده و سپس گزینه جست‌وجو را بزنید.

در صورتی که مدرکی از شما در پست موجود باشد، به اطلاع‌تان خواهد رسید. در غیر این صورت با پیام «مدرکی با این مشخصات پیدا نشد» رو به رو خواهید شد.

اگر کد ملی‌تان در دسترس نیست، می‌توانید با ثبت مشخصات فردی یعنی نام، نام خانوادگی و نام پدر، احتمال وجود مدرک مفقودی‌تان در سامانه پست را بررسی کنید.

مبوطدارک مر به خودرو یا موتور را نیز می‌توان از طریق پلاک آن‌ها جستجو کرد.

ثبت درخواست مدرک مفقودی

در صورتی که جستجوی شما در سامانه پست‌یافته بی نتیجه بود، می‌توانید با ثبت درخواست شانس یافتن آن را بیشتر کنید.

در صفحه مربوط به «ثبت درخواست مدرک مفقودی»، ابتدا بایستی نوع مدرک را تعیین سپس مشخصات خود همچون کد ملی، نام، نام خانوادگی و تلفن همراه خود را وارد کنید. بسته به نوع مدرک مفقودی نیز از شما اطلاعات دیگری خواسته شده و پس از درج آن‌ها روی گزینه ثبت کلیک کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *